BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Thursday, October 28, 2010

AIYAYA!

pada suatu hari di sekolah,seorang murid bertanya pada gurunya..
ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang..


PELAJAR:cikgu,macam mane kite pilih seseorang yang terbaik sbg org yang paling kita sayang??mcm mne jgk kasih syg itu nak berkekalan??


CIKGU:ok..kamu ikot ape yg saya suruh..kamu pergi ke padang..kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu..pilih  yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lg walau sekali..
bawa ke kelas..apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada sehelai rumput pun di tgnnye..cikgu bertanya,knp tiada rumput yg di pilih??


PELAJAR:td masa saya jalan,saya carilah rumput yg pling cantik..mmg ade byk yang cantik tapi cikgu kate petik yg paling cantik,maka saya pun terus jalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi..tp sampai di penghujung pdg saya tak jumpe pun yg paling cantik..mgkin ada diantara yg di belakang saya td rumput yg paling cantik tp dah ckgu ckp tak boleh toleh ke blakang smula,jadi tiadalah rumput yg saya boleh petik..


CIKGU:ya,itulah jawapannye..maknenye apabila kita da jumpa dgn seseorang yg kita syg,janganlah kita mncari yg lebih baik dari itu..kita patut hargai org yg berada ddpn kita sebaik2nya..jgn kita menoleh ke blakang lagy krn yg berlaku ttp dah berlaku..


hand by,
MAKSU a.k.a YUYU..haha~

0 comments: